Alles over Enhanced Branded Content (A+ Content)

Enhanced_Branded_Content_Amazon

In het kort

  • Wat is Enhanced Branded Content?
  • Wat heb je nodig om Enhanced Branded Content toe te voegen aan jouw Amazon listing?
  • Wat zijn de mogelijkheden binnen de A+ Content Manager?
  • De voordelen van Enhanced Branded Content.
  • Tips: Waar moet je rekening mee houden bij het maken van Enhanced Branded Content?

Leestijd: 7 minuten

Wat is Enhanced Branded Content?

Heb je wel eens op een productpagina naar beneden gescrold binnen Amazon? Dan kan de grote content sectie bij veel productpagina’s je niet ontgaan zijn. Binnen Seller Central heet dit Enhanced Branded Content. De Enhanced Branded Content wordt gebouwd binnen de A+ Content Manager.

Maar wat kan je er nou eigenlijk mee en wat voegt het toe? Alles over Enhanced Branded Content lees je hier.

Hot Honey A+ Content

In de basis vervangt Enhanced Branded Content de standaard description van de productpagina. De tool geeft je de mogelijkheid om rijke content te visualiseren en toegankelijk te maken voor de consument. In het kort heb je hier de mogelijkheid om je description te visualiseren. Wat wellicht nog mooier is aan de tool, is dat je het merkverhaal achter het product kan vertellen door middel van beeld en tekst.

Omdat er relatief gezien weinig mogelijkheden zijn binnen Amazon om een productpagina erg aantrekkelijk te maken is dit de unieke kans die Amazon je biedt. Deze gratis content tool is bedoeld om meer conversies te genereren uit je productpagina’s.

Wat heb je nodig om Enhanced Branded Content toe te voegen aan jouw Amazon product listing?

Om te starten met Enhanced Branded Content is het vereist dat het merk van je product geregistreerd staat bij Amazon.

Om meer te weten te komen over het registreren van je merk binnen Amazon klik je hier.

In het menu kan je klikken op Advertising > A+ Content manager. Op het moment dat je je merk niet geregistreerd hebt dan krijg je het volgende beeld te zien:

Merk registreren Amazon

Als je je merk wel geregistreerd hebt, kan je direct aan de slag binnen de A+ Content Manager.

Let op: Het komt regelmatig voor dat je het merk wel geregistreerd hebt binnen Amazon maar deze melding blijft staan. De beste manier om dit op te lossen is om opnieuw in te loggen bij Amazon Brand Registry en via hier een case aan te maken. Zij zullen je toegang geven tot de A+ Content Manager.

De voordelen van Enhanced Branded Content

Er zijn vele voordelen te noemen van deze interessante tool. Er zijn verkopers die een conversiestijging van 5-10% hebben gemeld. Alhoewel dit mogelijk is, kan je hier niet direct vanuit gaan, wel kan je sowieso profiteren van de volgende voordelen:

  • Hoogwaardige zelf gekozen content.
  • Je hebt de mogelijkheid je klant een verhaal over te brengen die de basis vormt van je product.
  • Creëer engagement met je klant en krijg betere reviews door je merkverhaal over te brengen.
  • Het is een extra upgrade op je standaard productpagina, iets wat op Amazon uniek is.
  • Veel consumenten winkelen alleen online via hun smartphone. Het voordeel van Enhanced Branded Content is dat de klant dit gewoon kan zien. Ze kunnen erg simpel doorklikken naar de productbeschrijving.
  • Amazon beweert dat Enhanced Branded Content helpt bij de organische ranking van “Amazon SEO”
Engagement_door_Enhanced_Branded_Content

Wat zijn de mogelijkheden binnen de A+ Content Manager?

Na het registreren van je merk kan je direct aan de slag binnen de A+ Content Manager, maar wat kan je hier nou precies mee doen?

De A+ Content Manager is vergelijkbaar met elke andere ‘drag and drop’ content builder, dit maakt het erg gebruiksvriendelijk. In de basis bouw je eigenlijk je eigen template aan de hand van de door Amazon aangeboden secties binnen de A+ Content Manager.

De mogelijkheden die Amazon je hierin biedt zijn de volgende:

  • Standard Comparison Chart
  • Standard Four Images and Text
  • Standard Four Images/Text Quadrant
  • Standard Image & Dark Text Overlay
  • Standard Image & Light Text Overlay 
  • Standard Single Image & Highlights
  • Standard Single Image & Sidebar
  • Standard Single Image & Specs Detail
  • Standard Single Left Image
  • Standard Single Right Image
  • Standard Text
  • Standard Three Images & Text
  • Standard Company logo
  • Standard image header with text
  • Standard multiple image module A
  • Standard product description text
  • Standard technical specifications
Mogelijkheden Enhanced Branded Content

Tips: Waar moet je rekening mee houden bij het maken van Enhanced Branded Content?

Als je al een tijdje actief bent op Amazon zal het je niet verbazen dat er ook voor Enhanced Branded Content verschillende richtlijnen zijn.

Het volgen van de richtlijnen is binnen Amazon van het grootste belang bij de goedkeuring van je content, het volgen van deze richtlijnen zal helpen om je succes op Amazon te verhogen:

  1. Gebruik geen hyperlinks: Amazon is een e-commerce platform en wil logischerwijs de verkoop stimuleren vanaf zijn eigen platform, het is daarom niet toegestaan om hyperlinks toe te voegen die bijvoorbeeld linken naar je eigen social media kanalen of webshop.
  2. Afbeeldingen met de juiste afmetingen: Iets wat vaak vergeten wordt door verkopers is het uploaden van afbeeldingen in de juiste afmetingen. Dit zorgt ervoor dat afbeeldingen uitgerekt worden en de hoge resolutie niet behouden. 
  3. Gebruik tussenstukken of banners: Banners of tussenstukken breken de tekst. Voorkom dat je hele lappen tekst gaat schrijven en bij wijze van spreke opnieuw een description aan het maken bent in plaats van Enhanced Branded Content.
  4. Zorg voor de juiste vertalingen: De EBC moet de taal bevatten van het platform waarop je verkoopt. Je kan bijvoorbeeld geen afbeeldingen gebruiken met Engelse tekst op de Duitse marketplace.
  5. Werk met designprogramma’s: Als je de Enhanced Branded Content zo professioneel mogelijk wil laten ogen, is het raadzaam om te werken met designprogramma’s. Hierdoor krijg je de best mogelijke resultaten en ben je niet (geheel) afhankelijk van de Amazon templates.

Kom je er zelf niet uit of wil je hulp bij het bouwen van Enhanced Branded Content?

Wat is Enhanced Branded Content?

In de basis vervangt Enhanced Branded Content de standaard description van de productpagina. De tool geeft je de mogelijkheid om rijke content te visualiseren en toegankelijk te maken voor de consument.

Wat is Amazon A+ Content Manager?

De A+ Content Manager is de tool waarin je Enhanced Branded Content bouwt. In de basis vervangt Enhanced Branded Content de standaard description van de productpagina. De tool geeft je de mogelijkheid om rijke content te visualiseren en toegankelijk te maken voor de consument. 

Waarom kan ik de A+ Content Manager niet gebruiken?

Voor het gebruik van de A+ Content Manager is het vereist om je merk te registreren binnen Amazon. Dit kan via brandregistry.amazon.nl

Wat zijn de voordelen van A+ Content Manager?
  • Hoogwaardige zelf gekozen content.
  • Je hebt de mogelijkheid je klant een verhaal over te brengen die de basis vormt van je product.
  • Creëer engagement met je klant en krijg betere reviews door je merkverhaal over te brengen.
  • Het is een extra upgrade op je standaard productpagina, iets wat op Amazon uniek is.
  • Veel consumenten winkelen alleen online via hun smartphone. Het voordeel van Enhanced Branded Content is dat de klant dit gewoon kan zien. Ze kunnen erg simpel doorklikken naar de productbeschrijving.
  • Amazon beweert dat Enhanced Branded Content helpt bij de organische ranking van “Amazon SEO”
Amazon komt naar belgie

Amazon komt naar België! Wat staat je te wachten als verkoper en hoe speel je hierop in?

Na het uitbreiden naar marketplaces in bijvoorbeeld Nederland, Zweden en Turkije in de afgelopen jaren is België een van de…

Lees meer...
Amazon Prime day 2022

Amazon Prime Day 2022 staat voor de deur! Dit moet jij weten als Amazon verkoper.

12 en 13 juli 2022 is het grootste Amazon evenement terug; Amazon Prime Day! Dit evenement bestaat wereldwijd al sinds…

Lees meer...
Amazon-Advies-EPR-VerpackG- EPR- LUCID-LinkedIn.jpg

Vanaf 15 juni 2022 is een verpakkingsregistratie (LUCID) verplicht op Amazon.

Amazon heeft sinds kort een nieuwe regel ingediend binnen Seller Central en de verkoop via het platform. Het was sowieso…

Lees meer...
Amazon polen verkopen internationaal amazon.pl

Verkopen op Amazon Polen, interessant? (amazon.pl)

“Polen is een zeer belangrijk land voor ons en we zijn van plan om hier de komende jaren te blijven…

Lees meer...
Scroll naar top