Behandelen van retouren op Amazon

behandelen van retouren op Amazon

In het kort

  • Het officiële retourbeleid van Amazon;
  • Hoe behandel je retouren op Amazon.

Leestijd: 2 minuten

Amazon staat erom bekend dat de klant koning is. Daarom zul je als verkoper op Amazon de ongelukkig waarheid moeten accepteren. Je zult regelmatig het behandelen van retouren op Amazon op je bord krijgen. Doe je dat niet, dan zul je al snel te maken kijgen met potentiele account en lijst opschortingen.

Het officiële retourbeleid van Amazon stelt dat elk item - ongeacht de staat, het gebruik of defecten - binnen 30 dagen na de aankoopdatum kan worden geretourneerd voor een volledige terugbetaling. Veel klanten begrijpen niet dat wanneer ze bij een externe verkoper op Amazon kopen, ze geen producten kopen die Amazon bezit. Daarom vereist Amazon dat elke Amazon-verkoper een exact retourbeleid op hun listing plaatst. Houd dit beleid in gedachten wanneer je producten probeert te verkopen, geld verdient en account- en lijstopschortingen vermijdt.

Wat gebeurt er als je het behandelen van retouren op Amazon niet serieus neemt?

Maak je klaar voor veel A-Z-claims die beginnen binnen te rollen, een waslijst met negatieve feedback en misschien zelfs een accountopschorting. Amazon stelt dat als verkopers niet ten minste één van deze opties aanbieden (het wordt aanbevolen om er meer dan één aan te bieden), kopers een A-Z-claim bij Amazon kunnen indienen voor een volledige terugbetaling. Het is het beste om als verkoper proactief te zijn en een eenvoudig Amazon-retourbeleid aan te bieden dat past binnen je eigen retour beleid.

Vragen of een
project starten?

Een hands-on amazon marketplace agency. 

 

Wij ondersteunen bedrijven van A tot Z in hun groei op amazon Marketplaces in 14 verschillende landen. Heb je een specifieke vraag of wil je graag hulp bij het opzetten van je amazon business? Neem gerust vrijblijvend contact op. 

Scroll naar top