Behandelen van retouren op Amazon

behandelen van retouren op Amazon

In het kort

  • Het officiële retourbeleid van Amazon;
  • Hoe behandel je retouren op Amazon.

Leestijd: 2 minuten

Amazon staat erom bekend dat de klant koning is. Daarom zul je als verkoper op Amazon de ongelukkig waarheid moeten accepteren. Je zult regelmatig het behandelen van retouren op Amazon op je bord krijgen. Doe je dat niet, dan zul je al snel te maken kijgen met potentiele account en lijst opschortingen.

Het officiële retourbeleid van Amazon stelt dat elk item - ongeacht de staat, het gebruik of defecten - binnen 30 dagen na de aankoopdatum kan worden geretourneerd voor een volledige terugbetaling. Veel klanten begrijpen niet dat wanneer ze bij een externe verkoper op Amazon kopen, ze geen producten kopen die Amazon bezit. Daarom vereist Amazon dat elke Amazon-verkoper een exact retourbeleid op hun listing plaatst. Houd dit beleid in gedachten wanneer je producten probeert te verkopen, geld verdient en account- en lijstopschortingen vermijdt.

Wat gebeurt er als je het behandelen van retouren op Amazon niet serieus neemt?

Maak je klaar voor veel A-Z-claims die beginnen binnen te rollen, een waslijst met negatieve feedback en misschien zelfs een accountopschorting. Amazon stelt dat als verkopers niet ten minste één van deze opties aanbieden (het wordt aanbevolen om er meer dan één aan te bieden), kopers een A-Z-claim bij Amazon kunnen indienen voor een volledige terugbetaling. Het is het beste om als verkoper proactief te zijn en een eenvoudig Amazon-retourbeleid aan te bieden dat past binnen je eigen retour beleid.

Amazon Prime day 2022

Amazon Prime Day 2022 staat voor de deur! Dit moet jij weten als Amazon verkoper.

Door Noud | 01/07/2022

12 en 13 juli 2022 is het grootste Amazon evenement terug; Amazon Prime Day! Dit evenement bestaat wereldwijd al sinds 2015 en is vergelijkbaar met evenementen als Black Friday.  Amazon Prime Day is een speciale dag voor de Amazon Prime-leden, …

Amazon Prime Day 2022 staat voor de deur! Dit moet jij weten als Amazon verkoper. Lees verder »

Amazon-Advies-EPR-VerpackG- EPR- LUCID-LinkedIn.jpg

Vanaf 15 juni 2022 is een verpakkingsregistratie (LUCID) verplicht op Amazon.

Door Noud | 02/05/2022

Amazon heeft sinds kort een nieuwe regel ingediend binnen Seller Central en de verkoop via het platform. Het was sowieso al verplicht om een VerpackG registratie aan te vragen indien je voorraad in Duitsland had liggen. Voorheen was dit voornamelijk …

Vanaf 15 juni 2022 is een verpakkingsregistratie (LUCID) verplicht op Amazon. Lees verder »

Amazon polen verkopen internationaal amazon.pl

Verkopen op Amazon Polen, interessant? (amazon.pl)

Door Sam Wiering | 01/05/2022

“Polen is een zeer belangrijk land voor ons en we zijn van plan om hier de komende jaren te blijven investeren, waarbij we ernaar streven om klanten een nog rijkere selectie van producten te bieden die beschikbaar zijn tegen geweldige …

Verkopen op Amazon Polen, interessant? (amazon.pl) Lees verder »

neprecensies

Amazon wil sites/bedrijven sluiten die de authenticiteit van eerlijke reviews bedreigen.

Door Noud | 13/04/2022

Amazon heeft rechtszaken aangespannen tegen bedrijven die fake reviews schijven. Zij zijn verantwoordelijk voor het schrijven van gestimuleerde en misleidende productrecensies in ruil voor geld of gratis producten. De rechtszaken zijn bedoeld om twee grote “neprecensies” bedrijven, AppSally en Rebatest, …

Amazon wil sites/bedrijven sluiten die de authenticiteit van eerlijke reviews bedreigen. Lees verder »

Scroll naar top