Behandelen van retouren op Amazon

behandelen van retouren op Amazon

In het kort

  • Het officiële retourbeleid van Amazon;
  • Hoe behandel je retouren op Amazon.

Leestijd: 2 minuten

Amazon staat erom bekend dat de klant koning is. Daarom zul je als verkoper op Amazon de ongelukkig waarheid moeten accepteren. Je zult regelmatig het behandelen van retouren op Amazon op je bord krijgen. Doe je dat niet, dan zul je al snel te maken kijgen met potentiele account en lijst opschortingen.

Het officiële retourbeleid van Amazon stelt dat elk item - ongeacht de staat, het gebruik of defecten - binnen 30 dagen na de aankoopdatum kan worden geretourneerd voor een volledige terugbetaling. Veel klanten begrijpen niet dat wanneer ze bij een externe verkoper op Amazon kopen, ze geen producten kopen die Amazon bezit. Daarom vereist Amazon dat elke Amazon-verkoper een exact retourbeleid op hun listing plaatst. Houd dit beleid in gedachten wanneer je producten probeert te verkopen, geld verdient en account- en lijstopschortingen vermijdt.

Wat gebeurt er als je het behandelen van retouren op Amazon niet serieus neemt?

Maak je klaar voor veel A-Z-claims die beginnen binnen te rollen, een waslijst met negatieve feedback en misschien zelfs een accountopschorting. Amazon stelt dat als verkopers niet ten minste één van deze opties aanbieden (het wordt aanbevolen om er meer dan één aan te bieden), kopers een A-Z-claim bij Amazon kunnen indienen voor een volledige terugbetaling. Het is het beste om als verkoper proactief te zijn en een eenvoudig Amazon-retourbeleid aan te bieden dat past binnen je eigen retour beleid.

amazon product titel schrijven

De perfecte Amazon Product Titel schrijf je zo.

Door Ties | 08/10/2020

You never get a second chance, to make a great first impression! Een eerste indruk telt. Zowel bij een sollicitatiegesprek, bij een eerste date, of in dit geval, als de klant op zoek gaat naar een product op Amazon. De …

De perfecte Amazon Product Titel schrijf je zo. Lees verder »

Early reviews verzamelen op Amazon

Snel beoordelingen krijgen met het Early Reviewer Program

Door Peter | 14/09/2020

Als online verkopers weten we allemaal hoe belangrijk beoordelingen van onze klanten zijn. Dit geeft ons, als verkopers, goede feedback over producten of een service. Bijkomend voordeel is het vertrouwen van consumenten, dat is belangrijk en leidt tot meer verkopen. …

Snel beoordelingen krijgen met het Early Reviewer Program Lees verder »

verkopen op amazon zweden-2

Verkopen op Amazon in Zweden? Het is nu mogelijk.

Door Ties | 02/09/2020

Na Nederland, is nu Zweden aan de beurt om zich aan te sluiten bij het Europese Amazon netwerk. Het is het eerste land in de Nordics waar Amazon voet aan land zet. Het was al mogelijk om via www.amazon.se producten …

Verkopen op Amazon in Zweden? Het is nu mogelijk. Lees verder »

Verkopen op amazon met black friday

Amazon verkoop voorbereiden voor Black Friday & Cyber Monday

Door Peter | 26/08/2020

Black Friday is de dag na het Amerikaanse Thanksgiving Day en is een onofficieel startsein voor het doen van kerstaankopen. Dat betekent niet alleen de kerstballen in huis halen, maar ook cadeautjes voor je naasten. Wij kennen Black Friday en …

Amazon verkoop voorbereiden voor Black Friday & Cyber Monday Lees verder »

Scroll naar top